SEVEN SENSES    PUBLICATIES

 

wie ik ben |  werk & aanpak |  zo werkt het voor u

 

‘Het is de kunst zakelijkheid en zingeving met elkaar te verbinden.’

Visie

 

Hoe ga je om met de dilemma’s van onze tijd? Wat doet er voor organisaties écht toe in een samenleving die alternatieven zoekt voor economische groei en worstelt met thema’s als duurzaamheid en de financiering van een kwalitatief hoogwaardig aanbod in de zorg, onderwijs en cultuur?

Kleia heeft daar geen eenduidig, pasklaar antwoord op. Ik bekijk het liever breder door stevige bedrijfskundige kennis te koppelen aan inzicht in drijfveren en groepsdynamiek. Want goede resultaten zijn belangrijk. Maar het versterken van de bedrijfscultuur en het ontwikkelen van talenten zijn dat ook. Door zakelijkheid en zingeving met elkaar te verbinden ontstaat er ruimte voor nieuwe, duurzame oplossingen.

 

Zakelijkheid...

Om de bedrijfsresultaten te kunnen verbeteren heb je eerst een scherpe diagnose nodig. Dat begint met de juiste vragen stellen:

  • Strategie: is de richting van de organisatie helder en gedragen?
  • Merkpositionering: is de propositie onderscheidend en aansprekend?
  • Grip op resultaat: is er voldoende aandacht voor samenwerking en vertrouwen bij de aansturing en de doorvertaling in processen?

 

...en Zingeving

Door Talentontwikkeling breed in te zetten, krijgt je organisatie meer veerkracht en dynamiek.

  • Verbindend leiderschap: om samen de koers te bepalen. Een leider, die de organisatie betekenisvol maakt, inspireert medewerkers en draagt bij aan een betere samenleving.
  • Leren door doen (action learning): je traint zo met meer impact, stimuleert reflectie en draagt direct bij aan het succes van een organisatie.
  • Inzicht in drijfveren (Management Drives/MBTI): hiermee stimuleer je de interne communicatie en samenwerking, je benut talent en geeft positieve energie.

 

<

Video: "Het is de kunst zakelijkheid en zingeving met elkaar te verbinden"

Na mijn studie Geschiedenis wilde ik graag werken voor de Verenigde Naties. Toch besloot ik eerst aan de slag te gaan bij Mars en Coca-Cola. Een bewuste stap, die me veel heeft gebracht. In deze video neem ik jullie mee in de verbinding tussen zingeving en zakelijkheid.

 

 

 

 

 

 

Kleia is opgericht in 2014. De naam verwijst naar Κλειώ de Griekse muze van de geschiedschrijving en de godin van het heldendicht. Ook nú kan Κλειώ ons nog inspireren. Hoe willen we straks herinnerd en bezongen worden?

 

 

Kleia strategisch advies

Alexander Numankade 12, 3572 KZ Utrecht

Telefoon: 06 273 49 589

 

Nieuwsgierig?

Neem vrijblijvend contact op >>